Leczenie

by - 03:14


Znajomi, którzy nie wiedzą czym jest choroba alkoholowa często pytają mnie kiedy się wyleczę, czy już mogę pić. Muszę ich wtedy uświadamiać, że leczenie uzależnień trwa przez całe życie i nie ma swojego końca. Jest to codzienna walka, którą podejmuję i udaje mi się od dłuższego czasu wygrywać. Dlatego chciałam napisać Wam o tym. Żebyście wiedzieli, że każda codziennie wygrana walka nie oznacza, że wygraliście wojnę. Ona zaczyna się na nowo z każdym dniem. Jest to męczące, ale naprawdę warto. Warto zrobić to nie tylko dla bliskich, ale przede wszystkim dla siebie. Żeby żyć prawdziwie i świadomie. Z czasem zaczęłam radzić sobie bez terapii, ale nadal uczęszczam na spotkania AA, ponieważ systematyczne spotkania z ludźmi, którzy mnie rozumieją dają mi ogromną siłę. Kiedy jednak czuję, że nadchodzi załamanie, to dzwonię do mojej opiekunki i rozmawiam z nią. I wiem, że jeśli nadejdzie moment kryzysowy natychmiast udam się znów na terapię, bo nie chcę zaprzepaścić tego co osiągnęłam. Wszystkim tym, którzy przeżywają to samo radzę, żeby podczas gorszych chwil wracali na spotkania AA i szukali pomocy u profesjonalistów. Czasami wydaje nam się, że sami damy sobie radę. W większości przypadków jest to niemożliwe, a nawet jeśli, to dlaczego odmawiać pomocy. O wiele łatwiej jest kiedy ktoś Cię wspiera, wierzy w Ciebie i motywuje na każdym kroku. Pozwólcie sobie pomóc :).

You May Also Like

0 komentarze